depeCHe MODE Fanzine - FREESTATE.hu
 
depeCHe MODE Fanzine - FREESTATE.hu
depeCHe MODE Fanzine - FREESTATE.hu
Cikkek | Cikkek
Hirdetés
SOUNDS OF THE UNIVERSE - Sajtóanyag

Az új depeCHe MODE album megjelenésének bejelentése
’SOUNDS OF THE UNIVERSE’ (Az Univerzum hangjai)
2009. április 20. (21. USA)

2009. január 15. Most megáll a föld! A legendás elektronikus együttes a depeCHe MODE büszkén jelenti be régen várt új stúdió albumának, a „Sounds Of The Universe”-nek megjelenését, amelynek pontos dátuma: 2009. április 20. (21 USA). (Mute Records).

A zenekar eklektikus és erőt adó új kiadványa az utóbbi évtizedek legelkápráztatóbb és a legváltozatosabb albuma. A lemezt Santa Barbarában és New Yorkban rögzítették. Munkája során a depeCHe MODE visszatért a patinás analóg szintetizátorok és dobgépek használatához, azért hogy ismételten felidézzék a retró - futurisztikus hangzásvilágot. Ez a lírikusnak nevezhető korong a banda állhatatos megszállottságát hordozza, illetve tömérdek fekete humort tartalmaz, többet, mint az előző gyűjteményeik közül bármelyik.

Úgy, mint a 2005-ös stúdióalbumuk esetében (Playing The Angel) a “Sounds Of The Universe” arculatának meghatározója a zenekar elsődleges dalszerzője Martin Gore, de Dave Gahan szerzeményei is - aki dalszerzői tehetségét már két korábbi szóló kiadványán bizonyította - szintén helyet kaptak rajta. A bejelentés kitér arra is, hogy a csapat újra Ben Hillier producerrel (Blur, Doves, Elbow) dolgozott együtt, aki abban segédkezett a zenekarnak, hogy új albumuk hangzásvilága időtlenné váljon.  Az elsőként megjelenő kislemezes dal, a „Wrong”, megragadja a hallgató figyelmét az első taktustól, egészen az utolsó sikoltásig. A taposó ütemeken, a csikorgó szintetizátorokon és Dave érces énekhangján túl, a „Wrong” egy igazi depeCHe MODE klasszikusnak számít. Míg a többi szerzeményben - pl. az érzéki „Jezebel” c. balladában, az „In Chains” és a „Hole to Feed” c. gospel-blues dalokban Martin bársonyos, Scott Walker-re emlékeztető sanzon énekesi dúdolása szólal meg mialatt a modern elektronikai hangzást ötvözik padlórázó, csont-csörgető Bo Diddley stílusjegyekkel.

Napjaink egyik legnagyobb hatású, punk korszak utáni együttese: a depeCHe MODE, több mint 100 millió példányszámot meghaladó globális eladásokkal azon szuper zenekarok egyike, akik a korai 1980-as évektől kezdődően ötleteikkel és kreatív látássukkal kisebb tagváltozások árán, színpadon maradt. A banda 1981-ben alakult Martin Gore, Dave Gahan és Andy ’Fletch’ Fletcher tagok személyében - akiket azóta is az egész világon mindenhol tetszésnyilvánításban részesítenek. A banda 11 stúdióalbuma közül mindegyik elérte a Top 10-et, nem csak Angliában és az USA-ban, hanem 20 egyéb más országban is, köztük Kanadában, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Svédországban, Dániában, Svájcban, és Belgiumban. Továbbá már a kezdetek óta a depeCHe MODE élő koncertjei kötelező - kihagyhatatlan látványossággá lettek. A legutóbbi koncertkörútjukon 2,8 millió embernek játszottak, összesen 31 országban.

A depeCHe MODE az elkövetkezendő hetekben további részleteket fog még közölni az új albumukkal és a turnéjukkal kapcsolatosan.
 
 
Forrás: dM.com
 
 
Fordítás: Cívis Target - Suller Gábor



depeCHe MODE - 2009

 
depeCHe MODE - 2009

 
depeCHe MODE - 2009

 

   
   

   

2009.01.15. 07:55 | Cívis Target | 45357 Olvasás | 145 Hozzászólás | Nyomtatás
 
Lapozás: « Első  <  5 6 7 8 >
25. Hozzászóló: Zútika | Időpont: 2009.01.17. 17:21
Zútika

Én egyetértek Depeche Boy-al, mert hasonló cipőben járok (“Try walking in my shoes”)!
Jómagam 21 és fél éves vagyok, szintén hat éve DM fan. Sajnos nekem az első koncertélményem nem a Devotional volt, hanem a Touring the Angel. Ennek ellenére mégis örülök, hogy még időben megismertem Őket ahhoz, hogy részesülhessek abból a varázsból, amit az albumaik/koncertjeik adnak! Tény, hogy a fénykor az 1986-1994 között volt, de azért egy Ultra meg egy PTA is egy-egy szép fejezet!
Depeche Boy napi bölcsességét én is osztom! Máshogy állnak a Mode-hoz az újabb generációk, talán megengedőbbek egy kicsit. Szerintem a következő generációnak már az Exciter lesz a kedvenc lemeze! ;)  :)  :-)  |-|  :D 8-)

 
24. Hozzászóló: Mark74 | Időpont: 2009.01.17. 13:58
Mark74

Hát még mindig jobb mintha blayback-elt volna :-)  :-)  :-)
Egyébként meg nem tudom miért énekel ott hamisan???
Szerintem csak nyers a hangja,ennyi!!!Nincs kikozmetikázva,pont ez a jó benne.

 
23. Hozzászóló: Faith [Admin] | Időpont: 2009.01.17. 13:05
Faith

“Szerintem nem lehet mindig ugyanazt a szintet,újat és csúcsteljesítményt várni tőlük,ők is emberek.”

Ugyanezt nem, de a szintet tartani lehetne, illene.

“annyira nívótlan,szemét munkát nem adnak ki a kezükből,hogy azt szégyellni kellene!” == Spinner [mondjuk, nem is a dM gyümölcse, és nem is adták ki.]

Különbözőek vagyunk, másképp nézzük a dolgokat, pont ez a jó. Ahogy MarK kolléga mondaná: Virágozzék, minden virág!  :-)

 
22. Hozzászóló: Depeche boy | Időpont: 2009.01.17. 12:58
Depeche boy

Én csak 6 éve vagyok rajongója az együttesnek a magam 22 évével.Tehát (sajnos) esélyem sem volt rá,hogy kreativitásuk csúcsán lássam az együttest..
Persze így is van szemem és fülem,meg tudom különböztetni a jót,a rossztól és én is többet hallgatom a Black Celebrationt,mint mondjuk a Playing the angelt.
De valahogy mégsem tudom,ilyen kritikus szemmel nézni őket…
Attól is függ,hogyan ítéled meg a dM munkásságát,hogy melyik generációhoz tartozol!
Ez volt a mai bölcsességem! :D
Szerintem nem lehet mindig ugyanazt a szintet,újat és csúcsteljesítményt várni tőlük,ők is emberek..
És mint már mondtam azért,annyira nívótlan,szemét munkát nem adnak ki a kezükből,hogy azt szégyellni kellene!

 
21. Hozzászóló: Faith [Admin] | Időpont: 2009.01.17. 12:50
Faith

Van akinek a megaszátor Dávid is tetszett, pedig az, amit produkált olyan messze van az énekléstől, mint Makó Jeruzsálemtől. A Spinner hamis, ez tény. Ha Neked tetszik az a Te dolgod, jogod, nálam a mélypont, lagzis hakni kategória.  8(

 
20. Hozzászóló: Mark74 | Időpont: 2009.01.17. 12:43
Mark74

Nekem tetszik a spinner-es Dave fellépés.
Nem tudom mi a baj vele?Épp most fedeztem fel magamnak az Endless c számot,hogy mekkora jó szám :D
Nekem nagyon tetszik,dehát az összes többi is.

 
19. Hozzászóló: Faith [Admin] | Időpont: 2009.01.17. 12:05
Faith

Koncertezni pedig azért is járnak, mert az nem lehet letölteni, és egy jegy árából 2 album is kijönne. Persze kétségtelen, hogy élvezik is, amit csinálnak!!! Annélkül nem lehet. Viszont 10eFt-os átlagárral számolva is 35 milliárd Forint a bevétel - azért az nagyon nem elhanyagolható!!! Remélem ezévben kitesznek magukért látvány szintjén is…

 
18. Hozzászóló: Faith [Admin] | Időpont: 2009.01.17. 11:59
Faith

Azért azt el kell ismerni, hogy a minőségi hanyatlás kézzel fogható! És Dave Spinner fellépése a karrierjük csúcspontja. Míg azt nem hallottam meg voltam győződve róla, hogy Dave akár vízalatt is kristálytisztán elénekélne élőben bármilyen dalt, de az ominózus live fellépések óta be kellett látnom, hogy ő is tud BORZASZTÓAN hamisan énekelni.

Több, mint 20 éve imádom a csapatot, de szerintem ha visszanézik ők is belátják milyen lett az a felvétel, s ha meghallanák a (sok) kritikát, lehetne akár építő jellegű is. A sok nyali kérdés helyett pedig pl. Dave-et egy interjúban meglehetne kérdezni, hogy mit érez, ha visszahallja magát egy koncert felvételén és hallja, hogy hamis? Frappáns válasznak ezt is elfogadnám: “Ezért nem turnéztunk az Hourglass-al…”  :-)

Nekem is a SOFAD a legkedvesebb korszakom, és imádom azt a fáradt, mély baritont, valami fantasztikus volt - de sajnos elfogult vagyok.  :x

Mégis talán a hangszerelésnek kellene a legfontosabbnak lennie, amire most még azt is kimerném mondani, hogy NINCS. Egyszerűen Martin demók jönnek ki lemezen, egy kis Ben Hillier prüntyögéssel fűszerezve, de hiányzik a borzongás és a mélység, a vonósok, az élő hangszerek elegyítése, stb. Jaj, csak ne kövezzetek meg!  :[  Hogy ne SOFAD-al példálózzak, hallgassatok meg a Policy Of Truth-t, ha nagyon odafigyeltek észrevehetitek, hogy a dal 90%-ban gitár hangokból áll + a dobok, minimál szintik, vonósok. Fantasztikus, amit itt csináltak. Gitárhangokat daraboltak fel és rakták össze melódiákként, félelmetes!!! Összetettségében, a dal felépítésében szimfónia szintjére emelték. Ez, az ami lassan kihalt a csapatból…  ;;;

És igen, a jegyeket az árúsítás megkezdésének a napján beszereztem!

 
17. Hozzászóló: joythesilence | Időpont: 2009.01.17. 10:26
joythesilence

Így van, Mark74 !! ;)
ahogyan engem is…
az, hogy DM-ből sem mind tetszik?!
hja…ha belegondolok h Duran-Duran, PSB, OMD, Cure, U2, Kraftwerk, Camouflage,... összesen nincs annyi jó számuk mint a Mode - nak (számomra…) - mégis ha azt az egy - kettőt meghallom Tőlük, lúdbőrözök…semmit nem azért szeretünk mert MINDEN munkájuk fullos…
hanem mert amit letettek az asztalra, az megmozgat minket 15-20-30 év után is
  :-) (mjuk a DM/BB/Ákos Trinity a Best nálam..de kicsit elfogultságom az élmények, emlékek tükre - mintsem az, h hibátlan alkotások mind…)

 
16. Hozzászóló: Mark74 | Időpont: 2009.01.17. 06:31
Mark74

Azt se értem igazán,hogy sokaknak nem tetszett Dave papirszörnyetege :D
Én meglátásom szerint pedig egy jó kis rockzene ami azon van.
Én egyébként se vagyok full szintiőrült.
Rengeteg zene megérintett az évek során.

 
15. Hozzászóló: Depeche boy | Időpont: 2009.01.17. 04:36
Depeche boy

Kucced!
Olvastam már sok DM-el kapcsolatos írásodat,nagyon szeretem őket ezért maximálisan tisztellek!
De szerintem túlságosan borúlátó vagy és túlságosan nagyon az elvárásaid!
Marknak igaza van abban,hogy a rock zene,nem a hangról szól,hanem az egyéniségekről.És Davenek még mindig van akkora karizmája,hogy,ha csak kiállna a színpadra a Népstadionban és meg se szólalna,egy hangot se adna ki magából,akkor is sokan ellenénk,hosszú-hosszú percekig! :) Annyira nem szörnyű még Dave hangja!

“jó lenne, ha valaki odasúgná már nekik, hogy ha lemezkészítés jobban megy a ?színpadszántásnál?, inkább maradjanak meg az előbbinél?”

Ezt te sem mondhatod komolyan!Amíg 3,5 millió ember kíváncsi rájuk világszerte,hülyék lennének nem koncertezni!

Milyen Depeche Mode-ot látnál szívesen 2009-ben a Népstadion színpadán?
Egyébként megértem a problémáidat és aggályaidat,az együttessel kapcsolatban!
Van is igazság abban,amit mondasz,de gondolom ettől függetlenül neked is hónapok óta ott pihen egy fiókban a jegyed!És ez a lényeg!Egy dM koncert,még mindig ünnep!!!
  |-|

 
14. Hozzászóló: set me free | Időpont: 2009.01.17. 04:34
set me free

Mákos ember aki írta a sorokat és hallotta már a lemezt.

Amúgy én személy szerint jobban szeretem Dave mostani ,,live” hangját mint régebben.  :)

 
13. Hozzászóló: joythesilence | Időpont: 2009.01.17. 03:06
joythesilence

az a frankó, hogy várjuk a lemezt, várjuk a koncertet…
voltaképpen én személy szerint a SOFAD után nem találok olyan albumot, amit “végig” szeretek… :[  ...jó lenne csalódni!!
(persze kellemesen) ami a koncerteket illeti…
Nekem jobban fájnak Martin “részegült” pillanatai itt-ott, mint Dave
rekedő hangja…ugyanis azokban a hangokban…nézzétek meg közben az arcát!! Mindíg odaadóan s teljes átéléssel adja át nekünk a szerzeményeket!!!
és itt az ÁTÉLÉS a lényeg!! Ő valóban jólérzi magát a színpadon…és ne is legyen ugyanolyan vmi élőben mint lemezen…mert Őket nem csak látni kell…(és nem is CSAK hallani) - együtt lélegzik a közönséggel!!
DM 4EVER!!! ;)

 
12. Hozzászóló: Kucced | Időpont: 2009.01.17. 02:39
Kucced

Mark, a korábbi önmagához képest lényegesen rosszabb… ezúttal sem a szépen éneklést kértem számon…

vérrontó, és te miről beszélsz?

 
11. Hozzászóló: vérrontó | Időpont: 2009.01.17. 01:20
vérrontó

Kucced Te meg miröl beszélsz??

 
10. Hozzászóló: Mark74 | Időpont: 2009.01.16. 14:41
Mark74

Ne mond már hogy nem jó élőben a DM!!!
Rockzenében nem kell szépen énekelni,arra ott vannak a megasztár jelöltjei.
Pl:Nekem nagyon tetszik a Dave szoló is Live osan!!!

 
9. Hozzászóló: Kucced | Időpont: 2009.01.16. 14:21
Kucced

Már megint oda lyukadunk ki, hogy bárki is egy Ultra2-t akarna… NEM!

“miért is kéne mindegyiknek egyforma hangzásvilágúnak lenni?”
“Sokan szeretnének az Ultrához hasonló hangzást és korszakot.”

Nem a hangzást sírom vissza, hanem a zenei minőséget. A DM kohéziója erősen csökkent egy bizonyos tag kiválásával, Daniel Miller befolyásának gyengülésével és a “vizuálfelelős” Anton Corbijn háttérbe húzódásával. Közöttük nincs senki, aki a hosszú évek alatt “kiszenvedett-kikristályosodott” színvonalat akár csak szinten is tudná tartani - Tim Simenon volt a “Kivétel”.
Elég csak megnézni mondjuk a Kraftwerk Minimum-Maximumát, aztán a Devotionalt, majd utána Live in Milant, és máris látszik, hogy talán nem kellene annyira erőltetni már ezt a koncertesdit. Dave hangja az évek múlásával egyre csapnivalóbb élőben, nem így a stúdióban, tehát jó lenne, ha valaki odasúgná már nekik, hogy ha lemezkészítés jobban megy a “színpadszántásnál”, inkább maradjanak meg az előbbinél…
A DM kb. 2000-től kezdve a saját, eddig sziklaszilárdnak tűnt alapjait bontogatja le módszeresen, és ez több mint sajnálatos…

 
8. Hozzászóló: mönye | Időpont: 2009.01.16. 11:40

Kavarognak bennem a felemás érzések. Egyrészt borzasztóan várom, hogy most mivel rukkolnak elő. Milyen lesz az a hangzás, amivel meg fognak döbbenteni. Hogy fog a Wrong szólni. Fog-e akkorát ütni, mint a PJ, IFY vagy BOAG. Nagyon örülök neki, hogy még alkotókedvükben vannak. (És remélem, hogy nem a pénzszerzés az elsődleges motivációjuk).

Másrészt remélem a retrohangulatból nem lesz semmi. Remélem, hogy nem fordulnak a múlt felé és inkább egy időtállóbb, előremutató albumot készítenek.

Preci: Mázlista.. ;)

 
7. Hozzászóló: Depeche boy | Időpont: 2009.01.16. 05:16
Depeche boy

Sokan szeretnének az Ultrához hasonló hangzást és korszakot.De az az album egyszeri és megismételhetetlen marad.Ahhoz,minimum még egy olyan válság kellene,mint amin akkor keresztül mentek.
Azt pedig ki akarná?
Bár én is örülnék neki,ha visszatérne,de az együttes aranykorának vége.
Szerintem ez már jutalom játék!Inkább örüljünk annak,hogy még léteznek és alkotnak!És azért így sem kell szégyenkeznünk miattuk!! :) 
Személy szerint hálát adok a jó sorsomnak,hogy még részese lehet ennek a legendának! |-|  :D

 
6. Hozzászóló: Zútika | Időpont: 2009.01.15. 16:40
Zútika

Én mondtam, hogy itten kérem “univerzális alapvetésről” van szó!:-)
Én nagyon kíváncsi vagyok, hogy a ‘80-as évek hangulatát hogy hozzák majd vissza. Futurisztikus elektronika mai fejjeé és füllel…ez izgalmasnak tűnik és nem hinném, hogy nagyot csalódnánk…
Ez egy újabb “univerzális” alapvetés! |-|

 
Lapozás: « Első  <  5 6 7 8 >
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned, ezt a belépési oldalon megteheted. Amennyiben még nem regisztráltál azt a regisztrációs oldalon tudod elvégezni.


You must be logged to post comments, You can enter on the login page. If You're not registered yet, You can do so on the registration page.
FREESTATE.hu - depeCHe MODE - Koncertek / Concerts
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
FREESTATE.hu ©