Már most sokadik helyen olvasom, hogy hiányolják - de nagyon - ezeket az úgynevezett “mid-8”-eket a késői DM dalokból. (Vagyis a második stófa utáni, finálé előtti pihenőket.) Nagyon sok olyan előadó van, aki kötelező elemként használja ezeket a fordulatokat a dalokban. Sok példa van ám.
Ha mindíg van ez a valami, az rettentően unalmas, kiszámítható és közhelyes tud lenni, pláne, ha nem tudják értelmes tartalommal megtölteni. Az ember már tudja: és most jön a mid-8-ét, ha kell, ha nem. Ezenkívül meg is torpantja a dal lendületét, persze azzal a hatásvadász céllal, hogy aztán a finálét fokozotabb katarzisban éljük meg.
Nem hiszem, hogy BH vagy a DM tagjai “elfelejtették”, hogy van ez a micsoda, amit fenti módon lehet használni.
Meggyőződésem, hogy szándékosan nélkülözik az esetek többségében, pont azért, hogy a leírt hatásai ne érvényesüljenek.
Én megvagyok a mid-8-ek nélkül, ha dal többi része is jól szórakoztat.
|