depeCHe MODE Fanzine - FREESTATE.hu
 
depeCHe MODE Fanzine - FREESTATE.hu
depeCHe MODE Fanzine - FREESTATE.hu
Cikkek | Interjúk
Hirdetés
Patrick Daughters - Wrong

A „zavarkeltő” enyhe kifejezés, ha egyetlen szóval akarnám jellemezni a depeCHe MODE új dalának videoklipjét. Figyelemkeltő, és egyben rémálom ébresztő alkotás, amely lyukat éget a tudatalattidba, miközben nézed azt. Túl sok olyan hatás lett beleszőve, amelyekkel el sem tudjuk képzelni, mit kezd majd az MTV (Music Television) cenzúrája, vagy bármely más kábeltelevízió...

Email-ben kerestük meg a rendezőt Patrick Daughters-t, aki már jól ismerhető két, korábban híressé vált videoklipje kapcsán (Maps: ’Yeah Yeah Yeah’, Fiest’s: „1 2 3 4”). A „Wrong” videójáról kérdeztük. Arról, hogy éppen mi járhatott a fejében akkor, amikor az utóbbi évek egyik legjobb és legborzongatóbb három és fél perces zenei klipjét alkotta meg. Ez a mozi a depeCHe MODE új és ígéretes kislemezes dalát hivatott bemutatni a nagyközönségnek.



’Sounds Of The Universe’ - Mohón várunk téged…






Self-titled: Hogyan kezdődött a közös munka a depeCHe MODE-dal? Rajongójuk voltál korábban?
Patrick Daughters: „Az egyik megbízottjuk keresett meg és elmondta, hogy Dave-nek nagyon tetszett a ’Liars’-nak készített videóm. Ismertem persze a banda nagy slágereit, de ennyi, semmivel sem több. Láttam tőlük néhány videót és részleteteket korábban naggyá vált klipjeikből, amelyeket Anton Corbijn rendezett. Hízelgő volt számomra, hogy egy ilyen nagy múltú rendező után engem kerestek fel.”


Self-titled: Gondoltál-e, vagy maga az együttes gondolt-e bármiféle szemszögből arra, hogy most itt a ragyogó alkalom, hogy megnyerjétek a fiatalabb közönséget? Az volt a tervetek, hogy egy sikeres „viral” videót készítsetek?
Patrick Daughters: „Ez egyszer sem került szóba. Úgy gondolom, hogy manapság egy „viral” videó készítése megfontolást igényel, megismertetése a cél és fontos hogy legyen valami koncepciója.


Self-titled: Mondj egy keveset a videoklip koncepciójáról. Mi már hallottuk, hogy mások úgy nevezték, mint „az a legjobb három és félperces David Fincher videó, amit eddig még sosem készítettek”. Sötét hangulatú, Benjamin-Button előtti filmjei hatással voltak ennek a klipnek a készítésére? Milyen más rendezők és művészek alkotásai befolyásolták ennek a videónak a megszületését és egyéb munkáidat?
Patrick Daughters: „Vicces hogy ezt kérdezed. Amikor a dalt először hallottam, éppen egy ismert jelenet ugrott be Michael Dougles - Játsz/ma című mozijából. Méghozzá az a jelenet, amikor csapdába esik egy taxi hátsó ülésén. Ez meglehetősen inspiráló volt, továbbá a klipben kedvenc rendezőmre Jonathan Glazer-re jellemző hatások is fellelhetők. Csak az volt kérdéses, hogyan írjuk meg a forgatókönyvet, hogyan építsük fel a történetet a dal mondanivalójához.”





Self-titled: Hogyan lett Julian Gross a ’Liars’ együttes dobosa a klip főszereplője? A Mute javasolta őt? Elég heves előadóművész, mégis természetesnek hatott a kamerák előtt?
Patrick Daughters: „Julian a jó barátom. Egyáltalán nem gondoltam arra, hogy egy kaszkadőr sofőr nagy színészi képességekkel kell, hogy rendelkezzen. Így hát megkérdeztem, van-e kedve eljátszani a jeleneteket. Bárki, aki ismeri Julian-t, megmondhatója annak, hogy ő egy erőteljes karakter jellem, de nem igazi színész. Szórakoztató figura és szerethető. Nehéz elképzelni róla, hogy valami komolyat alakít, ám most ez mégis sikerült neki.”


Self-titled: Adtál neki bármiféle instrukciót, vagy éppen úgy mozgott, ahogyan azt ő jónak látta - beleélve magát abba a karakterbe, amit el kellett játszania?
Patrick Daughters: „Rendezés volt.”


Self-titled: Tetszett neked, ahogy a depeCHe MODE hűvös eleganciával megtartotta a rájuk jellemző és jól ismert megjelenését? Készült olyan verzió, amelyből kiderül, hogy ez a szerencsétlen fickó hogyan is került ekkora slamasztikába?
Patrick Daughters: „Igen készült. Mindamellett ez a videó azon művészek előtt is a tiszteletét fejezi ki, akikkel a csapat korábban már dolgozott együtt. Nem akarták, hogy megjelenésük kompromittáló legyen és megtörje a történet menetét. Eléggé őszinték voltak azt illetően, hogy ennek hangot is adjanak. Magam sem gondoltam másként. Miután úgy döntöttek, hogy elfogadják az ötleteimet, teljesen megbíztak bennem, és végrehajtották, amit kértem tőlük. Ez egy ideális állapot, amikor a művészek szabadteret adnak a rendezőnek - melynek kapcsán engedik, hogy az nyugodtan végezhesse saját munkáját. Igazi úriemberek voltak mind a hárman.”


Self-titled: Mi a helyzet azzal az álarccal amit Julian visel? Ez a ’Michael Myers’ féle ijesztgetés teszi még borzongatóbbá a klipet?
Patrick Daughters: „Ez a maszk valójában egy korábbi filmem kelléke volt, amely éppen ott hevert valahol a cuccaim között az irodában.”


Self-titled: Hol és mikor forgattatok? Hány hónapot vett igénybe a vágás mire ténylegesen elkészült a film? Ez az eddigi legnagyobb költségvetésű rendezésed?
Patrick Daughters: „Az együttes tagjairól készült jeleneteket New York-ban vettük fel még tavaly decemberben, a film többi részét pedig már idén január közepén Los Angeles belvárosában rögzítettük. Pár hetet vett igénybe a vágás és az utómunkálatok elvégzése. Igen ez volt az eddigi legnagyobb költségvetésű filmem, de közel sem annyira, mint amennyire annak tűnik, ha nézed. Sok munka volt vele, mire elkészült - több órányi MPC munkálat, a produkciós vállalat pedig nagylelkűen belefektetett.”


Self-titled: Az elkövetkezendő hónapokban mely művészekkel fogsz együtt dolgozni?
Patrick Daughters: „Forgatok pár hétig Los Angeles-ben a ’Grizzly Bear’-rel, később pedig egy új ’Department of Eagles’ videót mutatunk be, még márciusban, amelyet közösen rendeztem ’Marcel Dzama’-val.




További Patrick Daughters videók:










Forrás: SELF-TITLED


   
   

   

2009.03.16. 18:09 | Cívis Target | 7236 Olvasás | 8 Hozzászólás | Nyomtatás
 
FREESTATE.hu - Képgaléria
Kapcsolódó cikkek
Kategóriák
TOP Cikkek
Hirdetés
Hirdetés
FREESTATE.hu ©