...csak magamat ismételem, (de szintén csak magánvélemény) : sztem a SOTU soundja nem a hozzáértés hiánya miatt lett ilyen. Bár a hangok karaktere hasonlít a korai d.m. soundhoz, a zenei megoldások mégis egészen más irányba viszik az összképet.
A magam részéről örülök, hogy a D.M. mert szakítani azokkal a ‘hagyományokkal’ és megoldásokkal, amelyeket Alan hozott a csapatba és nem készített egy olyan albumot, amiről úgy érezhetnénk, hogy Violator2 vagy Sofad2. Egy ilyen ‘reprodukció’ elkészítéséhez a recept adott - hiszen egyszer már elkészítették - és lehetett volna azt a hangzást - picit átalakítva - reprodukálni. (Alan Wilder szerintem is a XX. század legkreatívabb zenészei közé tartozik….de így vagy úgy, mindenki pótolható. Nélküle is el lehetett volna készíteni az új lemezt úgy, hogy a régi időnk soundját idézve legyen ‘naprakész’...egyszerűen egy korábban már működőképes koncepciót követve, átalakítva…)
Sztem ez az album most tényleg tükrözi a 3 alapító tag ízlését. Anno volt Andynek egy megjegyzése (pont a pesten készült interjúban), hogy ha Martinon múlna, akkor sokkal puritánabb lenne a dalok hangzása….hát, most sztem kb ezt hallhatjuk.
Való igaz, hogy Mart a képzettségét tekintve nem üti meg a mércét, amit Alan felállított. Viszont képzett hangmérnökök hada áll a rendelkezésére arra az esetre, ha elégedetlen lenne a sound-al.
Úgy gondolom a Depeche Mode is hallja, hogy ez az album nem úgy szól, mint Alan idejében….de talán pont ez lehetett az új koncepció.
Én elhiszem, hogy a Depeche Mode-nak tetszik az új alkotás…Amikor azt hallom, hogy a ‘SUTU’ nem jó D.M. album, mindíg a - képek között is látható/olvasható - (nemcsak) POPLEGENDA füzetben megjelent írás jut eszembe, amiben az író úgy fogalmazott anno (90körül) a Violator-ról, hogy ‘jó zene, csak egy baj van vele: már nem Mode’...
...és ez valahogy mindíg megismétlődik az aktuális albummal kapcsolatban:))
Részemről a logikus konklúzió: nem mi döntjük el mi az ‘igazi MODE’...az adja magát!:)))
Persze ez szigorúan magányvélemény.
|