Szerinted melyik Depeche-lemez nyerte a legtöbbet a mostani felújításokkal? Mi a véleményed az 5.1-es hangzásról?
Daniel Miller az 5.1-es kiadást az eredeti sztereó keverések újraalkotásának szánta, így nem maradt sok lehetőség a kísérletezgetésre. Őszintén szólva kicsit csalatkoznom kellett, bár az ők indokait is megértem. Remek lehetőséget szalasztottunk el azáltal, hogy ezt az újrakeverést nem bizonyos részek kihangsúlyozására használtuk fel. Például szívesen készítettem volna egy teljesen új hangzású lemezt az örök kedvenc Songs of Faith And Devotionömből, mert úgy gondolom, hogy a keverés nem pont olyan lett, amilyen lehetett volna. Az eredeti hangok létrehozása maga volt technikai rémálom, mert ezeket gyakorta csak élőben, a keverés folyamán rögzítettük (külön szalagra sosem). Minden album más és más, de a különböző sávok meghallgatásakor azt vettük észre, hogy a hozzáadott effektek nagyon eltorzították az eredeti hangokat. Szerencsére volt az együttesben egy ember, aki azzal oldotta meg ezt a problémát, hogy mindenről DAT-másolatot készített. A SOFAD esetében az egyes kevert sávokat annyira „összezippeltük” a SSL-tömörítőkkel, hogy az 5.1-es keveréskor a „legtisztább” forrást, az eredeti sávokat kellett felhasználnunk! Ez azt jelentette, hogy mellőznünk kellett a jelen adta lehetőségek tisztaságát/precizitását, hogy hűek maradjunk az eredeti elképzelésekhez. Szó, mi szó, néha nagyon elkeserítő volt. Néhány album nagyságrendekkel rosszabbul szólt a többinél. A Music For The Masses hangzása meglehetősen lapos volt, ellenben pl. a még mindig klassz Black Celebrationnel (leszámítva olyan kevésbé sikerült számokat, mint a New Dress…)
Forrás: Recoil @ MySpace