depeCHe MODE Fanzine - FREESTATE.hu
 
depeCHe MODE Fanzine - FREESTATE.hu
depeCHe MODE Fanzine - FREESTATE.hu
Albumok | Dave Gahan | Hourglass
Albumok

Infó <<<   |   >>>
Hourglass
Katalógus kód: STUMM288
Együttes: Dave Gahan, Christian Eigner, Andrew Phillpott
Megjelenés: 2007.10.21.
Producer: Dave Gahan, Christian Eigner, Andrew Phillpott
Dalok: 01 Saw Something
02 Kingdom
03 Deeper and Deeper
04 21 Days
05 Miracles
06 Use You
07 Insoluble
08 Endless
09 A Little Lie
10 Down
Eladott példányszám: -
Kapcsolódó anyagok: Album dalszövegei
További információk
Teljes albumlista
Hourglass - Vedd meg most!   Vedd meg most! Hourglass  
Megjegyzés: Dave Gahan Playing The Angel-kópiája. Mintha az onnan lemaradt dalokat hallanánk. A Paper Monsters-hez képest gyökeres változás a teljesen elektronikus alap, a kliséktől nem mentes szövegvilág viszont ugyanaz maradt. Ennek ellenére határozottan jobban sikerült lemez elődjénél, bár a Playing The Angel-ről importált idegesítő effektek néhol rontják az élményt. Lassan építkező szépséges nyitószám (Saw Something), kemény, ösztönös, sodró dalok (Deeper And Deeper, Use You), és meglehetősen kísérletinek mondható alkotások (21 Days, Insoluble, Endless) váltogatják egymást. Emlékezetes pillanat még az album szépséges nyugvópontja (Miracles), és talán a Dave-életmű legerősebb dala, a hidegrázós Little Lie. Hasonlóan visszhangtalan lemez az elődjénél: a felületesebb érdeklődők bizonyára nem értik, hogy ha ugyanolyan a hangzás, mint a DM aktuális lemezénél, akkor mi szükség van szólólemezre?
Előző album: Paper Monsters
Következő album: The Light The Dead See
 
Slágerlisták
UK Album Chart US Billboard
50 120

Borító & Ízelítő
Albumlista | 64494 Olvasás | 60 Hozzászólás <<<   |   >>>
 

Lapozás:  <  1 2 3 >
40. Hozzászóló: Caroline | Időpont: 2008.01.23. 08:07
Caroline

Csak annyit értek ez alatt, hogy a rajongók nagy tömegét maga a dm érdekli legjobban, és ezután mindenki másképp reagál a külön munkákra, van aki az egyik tag munkáját szereti, van aki a másikét, és ezáltal sokkal kevesebb a hallgatók/vevők száma, mint a dm hallgatóké/vevőké.
Pl. Dave szólólemezével kapcsolatosan én úgy gondolom nem tekintették a dm összes rajongóját potenciális vásárlónak, legfeljebb azok lehettek a célcsoportban, akik megvették a Paper Monsters-t is, vagy lehet, hogy most kicsivel többre számítottak a dm fanek közül, mivel előre be volt harangozva, hogy elektronikusabb. Talán azért érdemes figyelni az eladást, mert Dave számára ez egy pontosan mérhető visszajelzés a rajongók részéről.
(remélem mostmár érthető lett, amit elmondtam :) )

 
39. Hozzászóló: mata-hari | Időpont: 2008.01.23. 02:47
mata-hari

“A dm maga is alternatív zeneként indult (és van aki még ma is annak tartja), így azon belül a tagok külön munkái még jobban felmorzsolhatják a hallgatóságot.”

Caroline! Hogy érted, hogy felmorzsolhatják? Kérlek fejtsd ki jobban, nagyon érdekel,hogy mit értesz ez alatt.

Nekem Dave ‘próbálkozásai’ azért jönnek be, mert önállóak (eltekintve a segítségektől, profi, hivatásos zenészek közreműködésétől). Saját érzésvilágot, gondolatvilágot próbál kifejezésre jutattatni.

“...Alan nagyon tehetséges zenész, egyszerűen csak nem a nagy közönséghez szól, és szerintem ez Dave szólólemezeire is igaz lehet.”

...“rétegzene”... fogalmazhatunk így is, végülis a világ annyira különcnek tartotta/tartja őket (a dm-et magát és tagjait is) és rajongóit a ‘misztikuma’, ‘egyedülállósága’ miatt.
Nekem baromira hiányzik az a hangzásvilág ami MFM albumot jellemezte, de a Pipeline ‘elvontsága’ is hiányzik, pedig nem arról az albumról való. Szeretem a SOFAD-ot, koncin őrület hogy szól, de tény és való van a sofad előtti és utáni dm.
No, de ez már egy másik téma, ebbe most nem mennék bele.
Nem hiba hogy a dm-hez hasonlítjuk, viszonyítjuk a szóló anyagokat természetes, hogy egy/a kedvelt, megszokott hangzásvilágot keressük bennük. Én is ezt tettem… :)

“A DVDn lévő kisfilmet (amiből egyes TV csatornák exklúzív interjút ollóztak össze), pedig öröm nézni. Mert öröm látni azt, hogy Dave mennyire boldog, hogy azt csinálja, amit szeret. A hangja pedig valóban csodálatos.”

Igen, én is épp így látom. A megjelenése, nyilatkozásai, stílusa, modora számomra azt sugározza, nincs elszállva, nincs megváltási szándéka lemezével. Tudja, hogy ez nem egy DM lemez. A kritika és a fogadtatás éppen ezért nem olyan lesz, mint ahogy egy DM lemeznél. Egyszerűséggel, szerénységgel jelent meg. (Bár a szerény szót nem szeretem használni, számomra negatív, álszent kicsengése van, de itt most a szó nemes értelmében használom.)
Más: Ami a következő dm lemezt illeti, szerintem se várható 2009-nél előbb, ha csak nem történik valami váratlan (mondjuk Alan vendégszerepelne és előszedegetné a fiók mélyéről a régi-régi hangmintákat).
Én csak abban bízom, hogy az idő hasznukra lesz (egy mindent felülmúló, meglepetésekkel teli lemezzel rukkolnak elő) és megéri ennyit várni.
Már csak azért sem gondolom hogy idén bármi is lenne, mert Mart tök jól elvan Santa Barbarán, napozik, csajozik, elmegy Suzannéhoz a Spa Avia-ba ejtőzni egyet, hébe-hóba fellép dj-ként itt-ott. Esetleg pátyolgatja idősebbik lányát, aki a Vocals by Locals-ban énekel - egyébként nem rosszul, tényleg jó hangja van pl. a Missy c. szám bejövős naon.
Andy meg talán tavasszal folytatja a dj körútját…

 
38. Hozzászóló: Caroline | Időpont: 2008.01.22. 15:29
Caroline

Szerintem itt csak annyiról van szó, hogy nem tanácsos összekeverni a művészetet és az üzletet. Persze nem tekinthetünk el az adatoktól, hogy hányan vásárolták meg az albumot, és ezt megértem, nagyon is jól.(kereskedelmet és gazdaságtant tanulok). És szerintem is sokan lehetnek azok akik meghallgatták/hallgatják az albumot, tetszik nekik de nem vették meg, hanem mondjuk letöltötték (mint jó magam).
A dm maga is alternatív zeneként indult (és van aki még ma is annak tartja), így azon belül a tagok külön munkái még jobban felmorzsolhatják a hallgatóságot.
Arról pl. fogalmam sincs, hogy a Recoil mennyit adott el az albumaiból, de ez semmit sem változtat azon, hogy Alan nagyon tehetséges zenész, egyszerűen csak nem a nagy közönséghez szól, és szerintem ez Dave szólólemezeire is igaz lehet.
(amúgy speciel engem érdekel mindenki véleménye, a tied is mata-hari, és nem kevésbé azoké, akik másképp gondolkodnak)

 
37. Hozzászóló: newzoli | Időpont: 2008.01.22. 14:47
newzoli

Mata.Hari.Igen én is elkövetem azt az óriási hibát hogy a Dave szólóanyagait a Modehoz viszonyitom…ez van.

 
36. Hozzászóló: Faith [Admin] | Időpont: 2008.01.22. 14:35
Faith

A magam részéről meglepődtem és nagyon örülök, hogy a discographia rész így aktivizálta az embereket. Ettől jóval élőbb az oldal, ezért éri meg csinálni. Másrészt maga a név a FREESTATE is azt hivatott jelezni, hogy itt mindenki elmondhatja a véleményét.

Hogy a témához is szóljak, nekem bejön Dave albuma (kivéve a félelmetesen rossz élő fellépéseket). A DVDn lévő kisfilmet (amiből egyes TV csatornák exklúzív interjút ollóztak össze), pedig öröm nézni. Mert öröm látni azt, hogy Dave mennyire boldog, hogy azt csinálja, amit szeret. A hangja pedig valóban csodálatos.

 
35. Hozzászóló: mata-hari | Időpont: 2008.01.22. 13:56
mata-hari

Dave ezekben az albumokban éli ki rocksztáros hajlamát (is).
Ezzel nincs is semmi baj. Továbbá számára ez egy kifejezési eszköz, amolyan szócső, hogy megfogalmazhassa milyen gondolatok, érzések munkálkodnak benne az életével, a múltjával (talán jelenével és a jövőjével) kapcsolatosan.
Szerintem sem lemezeladási rekordokat kívánt döntögetni szóló projektjével (elsősorban). Hanem egyszerűen közölni, alkotni kíván(t) valamit. Amire a (feltételezett) célközönség (az összes dm-rajongó) vevő. (akármelyik értelmében is használjuk ezt a szót). Vagy fogékonyak vagyunk rá vagy nem. Vagy megértjük vagy nem. Vagy tetszik vagy nem. De egy biztos, tökre izgatottan vártuk (szerintem) mindannyian, hogy milyen lesz az ÚJ Dave lemez.
Vannak nagyon jól elkészített számok, amik tökre Dave-esek és egyáltalán nem arra gondolok, hogy “hú ez de jó kis depech szám lehetne”!
Szerintem sokan vannak, akik úgy hallgatják és úgy alkotnak kritikát Dave szólóalbumjaival kapcsolatosan, hogy mindenféleképpen a DM hangzásvilághoz hasonlítják és nem vonatkoztatnak el tőle.

Vannak számomra (is) nehezen, nehezebben emészthető, kevésbé tetsző dalok mindkét albumjáról. Vagy azért mert nagyon puffog benne valami, vagy nagyon cöccög vagy nagyon slampos vagy pont túl cirádás…

Nekem bejön Dave hozzáállása ahogy az albumjait promótálta.

Alkotóvágy van benne, energikus, lehet, hiányzik neki valami. Változik ő is, neki is megvan a saját zenei ízlése, amit szívesen művelne, miközben zenészek százai ezrei számára ő az idol!!!

Ennek az embernek olyan hangja van hogy netovább, az már mese!
(Kivéve, amikor nem, pl nekem inkább csalódás volt a deeper and deeper meg a saw samting élő előadása…)

Nem is tudom, mit akartam kihozni ebből az egészből.
Talán azt hogy a lemezeladási adat egy dolog. (Közben meg hány ezren vannak, voltak, akik letöltögették, másolgatták innen-onnan a számokat…)

Nem baj, ha kritikával vagyunk a dm-mel és azon kívül született szóló anyagokkal. A Recoil számomra néha sok (főleg az uccsó album), nem az én világom - kövezzetek meg érte. Mint ahogy a Counterfiet2-t is kikapcsolom egy idő után mert Martinnak jó hangja van, nem vitás! A hangszíne tetszik, ott van a szeren ő is, de egy idő után fáraszt…
És Dave szólóanyagát se hallgatom ronggyá, hangulatomtól függőek ezen munkák meghallgatása. Nem egy várva várt legújabb dm lemez HELYETT hallgatom őket, nekem nem pótolják azt.

Hát, tom nem sok mindenkit érdekel a véleményem…, talán el is kanyarodtam a fő témától… De késő, már leírtam…
:-)  8-)

 
34. Hozzászóló: bampu | Időpont: 2008.01.22. 11:52

ja és külön örülök,h nem veszik annyian…  ;)

 
33. Hozzászóló: bampu | Időpont: 2008.01.22. 11:39

hello!
nemtom,de engem ez az album érintett meg leginkább. Mindigis szerettem a depeche mode-ot,de eddig az hourglass-t érzem a leghitelesebbnek és leginkább a magaménak. Teljesen átjöttek az érzések,amiket közvetít… és nem érdekelnek a kombinálások + következtetések,h mit miért… ha meg csak érzéki csalódás,akkor is jó... az élet is az.  :-P

 
32. Hozzászóló: newzoli | Időpont: 2008.01.22. 05:27
newzoli

Van egy nagyon fontos dolog,ha te egy sikeres együttes frontembere vagy és ne szépitsük….mindkét szólólemezed megbukik mit teszel?hát én nagyon remélem hogy visszatérsz az “anyazenekarodba”.Szerintem MEGKERÜLHETETLEN TÉNYEZŐ AZ HOGY MILYEN SIKERES AZ ADOTT ANYAG….. kitűnő példa erre a Mick Jagger.Szóló dalai…hm…de a Stones érdemei vitathatatlanok.Más.Ellenpélda:BEATLES és Paul McCarthy,mindkettő sikeres.

 
31. Hozzászóló: Depeche boy | Időpont: 2008.01.21. 13:15
Depeche boy

Szigi!Én értem és elfogadom,amit mondasz,de te nem értesz engem/minket.
Engem hidegen hagy,hogy hányan veszik az albumot világszerte,ha érzéseket vált ki belőlem,elgondolkodtat,vagy csak egyszerűen jól esik rá a fejemet rázni!
És mint már mondtam szerintem Dave bácsi sem fő csapásiránynak tekinti a szóló cuccokat.
Legalábbis remélem és bízom benne!De a nyilatkozataiból én ezt veszem ki! :-)

 
30. Hozzászóló: Caroline | Időpont: 2008.01.21. 10:10
Caroline

Ok, akkor nevezzük annak az eladott példányszám alapján…De magát a lemezt nézve Te magad is írod: “Ennek ellenére határozottan jobban sikerült lemez elődjénél…” (én fogadtatás alapján nem csak az eladást értem)
Akkor ezek szerint a célszegmentum fele vette meg az albumot…mondjuk pl. én sem vettem még meg egyelőre, de tervezem.
Nekem azért tetszik az album..

 
29. Hozzászóló: Szigi [Szerkesztő] | Időpont: 2008.01.21. 06:06

Depeche Boy, Caroline: állítólag az Hourglass-ből feleannyit sem (!) értékesítettek, mint a 2003-ban egyébként bukásként értékelt Paper Monsters-ből. Ez azért nem egy diadalmenet-eredmény, bár tény, hogy ennek két oka van szerintem: 1) nem volt turné az album után 2) a lemez hangzása semmiben nem tér el a DM aktuális hangzásától. Legutóbb legalább softrockot játszott Dave, ami elég halovány volt, viszont olyat a DM sose csinált. Hát ilyen kicsavart agresszív elektronikus hangzást már igen.

 
28. Hozzászóló: Caroline | Időpont: 2008.01.19. 14:53
Caroline

Egyetértek Depeche boy-al, én sem könyvelném el egyáltlán “megbukásnak” az Hourglass fogadtatását…

 
27. Hozzászóló: Depeche boy | Időpont: 2008.01.19. 11:25
Depeche boy

Szerintem egy lemez sikerességét nem az határozza meg,hogy hány millióan veszik világszerte.Pláne nem mostanában,a menedzserek által generált sztárocskák világában.Hanem az,hogy akiknek szól,hogyan viszonyulnak hozzá!
És ilyen értelemben az Hourglass igenis nagy durranás!!:-)

 
26. Hozzászóló: newzoli | Időpont: 2008.01.19. 07:45
newzoli

ez már sokkal jobb mint az előd…. vitázzon velem bárki is… klasszissal jobb… bár sajna ez is megbukott :( kár érte.alapjában véve ez egy nagyon szomorú zene…nagyon várom hogy Dave hogy viszonyul a DM jövőjéhez a sikertelen szolólemezei után….hm…

 
25. Hozzászóló: Halo | Időpont: 2008.01.14. 14:31
Halo

Ha ez a helyzet, akkor a szóló-dolog rendben van. Azért a véleményem többi részét még mindig tartom ;)

 
24. Hozzászóló: Faith and Devotion | Időpont: 2008.01.13. 12:03
Faith and Devotion

Halo!

Nem mondom, hogy az Hourglass-t a zenészek (köztük Frusciante) hangszeres játéka szeretette meg velem, de azért szerintem ennyire nem tragikus a helyzet. (A Spinner persze más tészta, azt tényleg nagyon gyenge lett, én a mai napig nem néztem végig.)

Viszont Frusciante-val kapcsolatban idézet egy Freestate-en is belinkelt Dave-interjúból:

A dalban vendégszerepel John Frusciante, a Red Hot Chili Peppers gitárosa is, akivel, ha jól tudom, már régebben is akartál dolgozni. Hogy került most a képbe?

Nagy rajongója vagyok Johnnak, elképesztő gitáros, másrészt pedig régi barátom is, még Los Angelesből. Az idei év elején már dolgoztunk együtt, pont Los Angelesben, a MusiCares alapítvány egyik jótékonysági rendezvényén, és ott megkérdeztem, hogy lenne-e kedve játszani az egyik dalomban. Elküldtem neki a Saw Somethinget, ő pedig visszaküldte a gitárszólójával együtt, teljesen készen. Hozzá sem nyúltunk, pontosan úgy hallható a lemezen, ahogy feljátszotta. Nagyon elkapta a szám hangulatát, pontosan azt csinálta vele, amit elképzeltem.

Régi spanok ők már meg azért azt a szólót bármelyik session-gitáros feljátszotta volna…

 
23. Hozzászóló: Halo | Időpont: 2008.01.12. 16:34
Halo

Most olvastam valahol, hogy a Saw Something szólóját a RHCP gitárosa játszotta fel. Ha már egy ilyen egyszerű szólóhoz is külsőst kell hívni, nem kéne elgondolkodni normális session-zenészek leszerződtetésén, akik nem kezdő módjára püfölik a hangszereket? A Spinner-beli fellépés is árasztja magából az amatőr, trampli hozzáállást, és ugyanez volt a probléma a Paper Monsters-szel is. Nem feltétlen a dalszerzőtársaknak kéne bazseválniuk Dave mellett - az ilyen munkát meg lehet osztani. És akkor az amúgy kiváló dalokat tartalmazó Hourglass is zenét szólaltatna meg az ének-háttérzaj párosítás helyett.

 
22. Hozzászóló: Halo | Időpont: 2008.01.12. 15:52
Halo

Így van. Egyébként ahhoz Martinnak is lett volna egy-két szava, ha ezek a dalok felkerülnek a PTA-re. Nagyon jól tudjuk, hogy náluk a dalszerzés manapság presztízskérdés, és egy Dave-hegemónia kicsit hülyén vette volna ki magát ennyi év Martin-uralom után.

 
21. Hozzászóló: Depeche boy | Időpont: 2008.01.12. 14:06
Depeche boy

Nekem nagyon bejön az Hourglass!
Rengeteget hallgatom!A Little Lie szenzációs!! |-|
Azért adta ki az albumot,mert ezek a számok még benne maradtak a PTA után.Különben is nem értem,milyen zenét csináljon?Heavy Metalt?
Nem hiszem,hogy az lenne a célja,hogy tömegmozgalmat,divatot,milliós eladást produkáljon a zenéje által!Az már megvolt (van)! :-)
Ő csak zenélgessen nyugodtan nekünk mode-osoknak,nem kell a világmegváltás!!

 
Lapozás:  <  1 2 3 >
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned, ezt a belépési oldalon megteheted. Amennyiben még nem regisztráltál azt a regisztrációs oldalon tudod elvégezni.


You must be logged to post comments, You can enter on the login page. If You're not registered yet, You can do so on the registration page.
Hirdetés
Hirdetés
FREESTATE.hu ©